Nad penězma moc nepřemýšlím, tedy ne že bych nepřemýšlela nad tím, co bych dělala, kdybych je měla, to samozřejmě zase jako ano:o), ale nepamatuju dobu, že bych se jima zabývala nějak nadměrně.
Netuším kolik stojí mlíko, ale nevěděla jsem to ani v dobách, kdy jsem se pohybovala v mantinelech " od výplaty k výplatě", prostě na co jsem neměla, to jsem si nekoupila a zbytek jsem si ušila , slepila nebo vystrouhala. Stejně tak, jako nevím kolik stojí mlíko, se nezabývám žádnýma úvahama nebo výpočtama penzijních, kapitálových, či jiných pojištění nebo spoření, netuším kolik která banka nabízí jakých úroků, netuším ani kolik kde stojí jakékoliv poplatky, ani se tím nechci zabývat protože mě to otravuje, vlastně jsem se nějakou investicí zabývala jen jednou v životě a dá se říct, že jsem to vypočetla celkem dobře, jinak prostě žiju z podstaty, jak říká Milovaný:o).
Z důvodů shora popsaných ani neměním banky, nemám k tomu důvod, dokud se nestane, že mne nějaký bankéř tu a tam vytočí, ale to se mi stalo zatím jen v GE.
V pondělí mi volal nějaký pán z "mé banky" tedy ne že by to byla moje banka, je to jejich banka, zkrátka a dobře pán volal z ČSOB, což je moje, jejich banka:o). Rozhovor probíhal asi takto:
pán :"Dobrý den paní……….Vy používáte službu IB naší banky, že ano?"
já : " Dobrý, noooo, asi používám, proč se ptáte?" ( nemám ráda takové dotazy pronášené telefonicky)
pán : " No tak používáte nebo nepoužíváte?"
já : " Ano, asi používám, a Vy mi voláte kvůli tomu, abyste se mě na to zeptal?"
pán : " No, to taky, ale volám Vám hlavně proto, že by bylo dobré, kdybyste se zastavila u nás v bance, abychom si promluvili o nějakém náhradním řešení!"
já : " Jak náhradním? jak moc jako náhradním? jakože bych třeba nepoužívala?"
pán : " No ne to ne, ale ta služba je už zastaralá, je ještě z dob IPB a nijak se nevyvíjí…."
já : "Aha, ale nechcete abych vymyslela nějaké jiné řešení (joke, ha ha)?"
pán : Neee to neee, já jen, no víte, my tu stávající službu budeme ukončovat, takže……. mohla byste třeba příští týden?"
já : " Ukončovat??? to jakože ji budete nahrazovat?!( ptám se tupě) Příští týden, no to nevím, ale já Vám zavolám až budu mít čas a výhledově bych se tedy zastavila."
pán " No a nemohla byste ten příští týden? My ji totiž budeme možná ukončovat už v přístím měsíci, no možná ne k 1., ale třeba k 10.,……., takže, mohla byste?"
já : "…………………….. no počkejte, já Vám asi nerozumím, Vy klienty neupozorňujete s nějakým rozumným předstihem a tak zásadní změně fungování nějakého systému? Vy zavoláte 14 dní předem a do telefonu mi sdělíte, že už se třeba za 14 dní nedostanu na svůj účet? Co když jsem třeba někde v zahraničí a vrátím se až v srpnu? Myslíte, že tohle je normální??"
pán : " Vůbec nevím, co bych Vám na to řekl….."
já :" No snad máte nějaký názor, třeba, že je to nahovno!"
pán : " Ano, asi tak nějak!"
já : " No výborně, tak já se zkusím zastavit ten příští týden a řeknu Vám do které banky mi máte převést peníze, třeba!"
********
Dnes mi přišel informativní dopis z mé druhé banky, tedy ne, že by to byla moje banka……., sdělují mi, a to opakovaně, že od 1.7. dojde ke změně bankovního kódu banky. Dopis má dvě hustě popsané strany a uvádí všechny alternativy použití bankovního kódu, to abych o všech věděla:o), k dopisu je připojen i předvyplněný formulář na křídovém papíře " Žádost o změnu čísla účtu pro zasílání mzdy". Mzdu mi sice nikdo nezasílá, ale tak jako tak je to milé