Už je to pár let, co jsem koupila pračku Ariston Hotpoint, poměrně velkou pračku na 8 kilo prádla, prozíravě, ačkoliv jsem netušila, že budu prát i koňské deky.Ačkoliv je to teprve pár let, záruční doba skončila, a jak to tak bývá, pračka jednoho letišního srpnového dne zešílela, začala podivně pípat, funět a blikat všemi blikátky,neodčerpávala vodu. Na ústředním okénku se objevil nápis F05, ale to byly asi tak veškeré informace, které bylo možno sdělit opraváři Panešovi, který se dostavil po týdnu, kdy si vypnutá pračka všechna neblahá znamení vymazala. Navíc já byla v té době v Řecku, a tak opravář Paneš, za účasti Filipa pračku zapnul, nechal projet jakýsi program a přes nějaké udělátko sledoval Centrální mozek pračky ( dále jen CMP), pak celý CMP vyresetoval, vyinkasoval 1.254,- Kč a odjel.
Vrátila jsem se z Řecka, vyprala jednu várku bílého prádla, naplnila pračku várkou prádla barevného, ovšem po hodině praní začala pračka podivně pípat, funět a blikat všemi blikátky, neodčerpávala vodu, a na ústředním okénku se objevil nápis F05.
Zavolala jsem do opravny k Panešům a v duchu se omluvila Filipovi za to, co musel absolvovat v rozhovoru s paní obsluhující objednávky. V jednom z okamžiků, kdy se potřebovala nadechnout, se mi podařilo požádat o termín reklamační opravy, naštěstí se jednalo o termín ” už za 4 dny” a tak jsem nechala pračku blikat a přerušila jen její funění.
Ve stanovený termín se opravář Paneš skutečně dostavil, zapojil pračku přes své udělátko, vyresetoval CMP a na svém kufru u ní hodinu poseděl, než se dokončil prací program. Poté mi sdělil, že ty moderní pračky jsou prostě prevít, symbol F05 prý může znamenat cosi, co stojí 4.5 tisíce, nebo něco, co stojí skoro 4 tisíce, ovšem, dokud to nevymění, nezjistí, jestli je to to, či ono, a proto mi vpodstatě doporučuje, abych si raději koupila pračku novou, protože když ty moderní pračky začnou takhle blbnout, dvě, tři opravy stojí vpodstatě tolik, kolik pračka nová.
Po tomto zásahu jsem vyprala 2x, napotřetí začala pračka podivně pípat, funět,……. a mně se podařilo sehnat přes jiný servis opraváře Tolmana, který nerad, ale přijel už druhý den ráno. Když vešel do koupelny, okoukl blikátka a přidal funění, pravil ” Máte ucpanou odtokovou hadici!”, pak otevřel skříňku pod umyvadlem, odpojil odtokovou hadici a šroubovákem vyndal z jejího konce mrňavý knoflík, obalený psíma, kočičíma a koňskýma chlupama. Pak pravil, že knoflík vytvořil jakousi záklopku, která byla chvílema zaklopená a chvílema ne, a když jo, pračka prostě nemohla odčerpávat, což naznačovala zcela jasně symbolem F05.
Tato oprava trvala 5 minut, včetně zaplacení 600,-Kč, které představovaly cestovné z Litoměřic a zpět. V případě opraváře Paneše přišlo cestovné pouze na 253,- Kč + DPH.
Chystám se napsat Panešům a požádat o vrácení částky 1.254,-Kč za přeprogramování CMP, o úspěchu mám ovšem značné pochybnosti. Nakonec, možná je vlastně úspěch i to, že jsem neinvestovala do nové pračky!