a jsem z těch 53 km, které jsem absolvovala totálně vyčerpaná!Vesnice jsou v pohodě, protože jsou krátké a dá se to vydržet, zato při průjezdu Roudnicí mi vytekly nervy asi 8x.
Všichni se tak zoufale snaží nepřekročit těch 50 ani o 1, takže jedou 30, ovšem ne všichni, protože jak se auta snaží nejet moc blízko sebe, ti poslední v řade jědou už nucení jen 15.
Vyloženě jsem se těšila na dálnici a říkala jsem si ” No ještěže ta cesta na chalupu vede tudy, jinak bych to viděla na 3 možnosti, prodat chalupu, nejezdit domů, nejezdit na chalupu.”, ovšem, to jsem netušila, co mě čeká tam.
Na dálnici se 99% řidičů snaží nepřekročit ani o 1 těch 130 a tak jedou 110, v obou pruzích, v levém volně, v pravém naštosovaní za náklaďáky a kamiony a pak začnou všichni najednou z toho pravého pruhu najíždět na stejně rychle jedoucí auta v pruhu levém za účelem předjetí těch náklaďáků.
Snažila jsem se zhruba si kontrolovat rychlost mezi 130-140 a při tom dávat pozor na ty připozaposrané řidiče, kteří se raději pozabíjejí v rychlosti 120. Úpně nejhorší to pak bylo na pražské magistrále s autama mimopražským a mimostředočeských značek, hrůůůůza 30km/h, a to je teď prázdninový provoz, takže tak zhruba 50ti%, až se Praha naplní na svůj normál, zůstane ucpaná už napořád.
No nevím, jestli tohle přesně měli zákonodárci na mysli, ale pokud chtěli vyprodukovat stejný zákon, jako platí v ostatních zemích EU, asi měli počítat taky s “českým materiálem”. Občas se mi stane, že jezdím v Německu nebo v Rakousku, taky už jsem řídila v Itálii, v Polsku, na Slovensku a nejčastěji asi v tom Španělsku. V Německu se na dodržování rychlosti dbá velmi přísně, ale ani tam jsem nezaregistrovala takový vopruz jako tady po těch 3.5 dnech platnosti zákona.
P.S. Cestou jsem potkala 3 policejní auta, všechny jely rychleji / bez majáku i houkání/ a ve 2 nebyl nikdo připásán. Taky by mě zajímalo, zda se bude pokutovat za zdržování silničního provozu, snad ještě platí nejen to “neohrozit”, ale taky ono “neomezit”.
Ostatněporušovat předpisy můžeš taky, pokud tim odvracíš jiné větší blablabla nebezpečí — viz krajní nouze, ale pokud se něco stane tak si to samozřejmě odskáčeš ;-]
a ještě bych zavedl povinnost pro vozidla před každým přechodem zastavit a rozhlédnout se, zda někde nejde chodec.O.S. Písmenka budou prťavé už navěky?
To je taková teorie .. kdo je bude pokutovat, policajti? Ale oni myslim můžou porušovat předpisy v zásadě při plnění služebních povinností i bez majáku, pokud je to nutné k blablabla .. akorát si bez něj nemůžou vynucovat přednostní jízdu na červenou. Dokaž jim, že to k blablabla nebylo nutný ;-)Já to prostě neřešim, pokud mne neopískujou, stejně jako to že prasí nějakej Franta Mareš ve svym Ferrari nepovažuju za alibi abych chtěl taky.
Není zase pravý čas k oživení zákona o běhu chlapa s praporkem před autem? Hned by bylo po nezaměstnanosti.
Ještě je jedna možnost: zcela podle Zdeny Frýbové a jejího (tuším) Malinkatého kreténa zavést nejen rychlost maximální, ale taky minimální…to by teprve byl ten správný vítr, nesledovat jen max. 50, ale i min. 25:-)))
jonášino když jedou s majákem, tak můřou skoro všechno:-) když bez, jsou normální řidiči, kteří musí dodržovat všechno, zač by chtěli pokutovat.
No a co čekáš, když jsme mistři čínskejch skoků, dohnat a předehnat — ale ono se to přes ty prázdniny nějak usadí. Naštěstí je mi aspoň ukradený jestli jsou poliši přivázaný nebo odvázaný a jestli jedou s majákem nebo bez majáku, to už bych řešit nestíhal :o)
Říkám, mám řidičák chvíli a bojím se jezdit :)) A nedá se to ani 🙂 Přesně jak píšeš, každý kouká na tachometr. U nás, když se teď sedne do auta, tak se kontrolují pásy, 5x se připomenou světla a hlídá se tachometr. Síla :))
No jasně, ani když měl někdo vyhrazen na dojezd čas, který se mu dařilo dodržovat při respektování rychlosti, tak teď ho bude potřebovat nejméně o půlku delší:-(
Na nějakém zpravodajském serveru jsem se dnes dočetla, že jistá autobusová společnost je právě z těchto důvodů nucena změnit jízdní řád. 😮